پمپهای کولر آبی حساسیت بسیار بالایی دارند و به عنوان یکی از قطعات الکترونیکی بسیار مهم در داخل کولرها به حساب میآیند. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به سرویس و روغن کاری پمپ کولر آبی داشته باشند. مثلاً اتصالی، کم شدن آب کولر، قوی یا ضعیف شدن جریان برق، سختی آب داخل کولر و مواردی از این قبیل میتواند باعث اختلال عملکرد این دستگاهها شود. در نتیجه سرویس و روغن کاری پمپ کولر آبی در چنین شرایطی میتواند مشکل را برطرف کند. پس با ما همراه باشید.
چگونگی روغن کاری پمپ کولر آبی
پمپهای کولر آبی دو نوع مختلف در بازار دارند. معمولا تعمیرکاران و سرویس کاران هم به اندازه کافی در این باره اطلاعات دارند. یکی از انواع آنها پمپ آب کولر با موتور قطب چاکدار و استاتور تک بوبین و دیگری پمپ آب کولر با موتور قطب چاکدار و استاتور دو بالشتکی است که اگر شما کولر آبی ارج را خریداری کرده باشید، هم دقیقاً همین شرایط را در آن تجربه میکنید. هر کدام از آنها برای روغن کاری یک دوره منظم دارند و قطعهای که قرار است روغن کاری شود، معمولاً مابین پمپ قرار گرفته است. برای اینکه شما سرویس و روغن کاری پمپ کولر آبی را انجام دهید، حتما باید به طور کامل پمپها را باز کنید.
سپس دوباره آنها را سر جای خودشان ببندید. برای باز کردن آنها پیچهای نگهدارنده باید از سر جای خودشان باز شوند معمولا پیچ گوشتیهای چند کاره بهترین گزینه برای انجام این کار هستند. بعد از آن باید تمامی سیمهای برق از ترمینال کولر به طور کامل جداسازی شود. برای اینکه بتوانید با خیال راحت این کار را انجام دهید و بعد از انجام کار سردرگم نباشید؛ حتماً با ماژیک باید علامت گذاری را در محل سیم انجام دهید. برای باز کردن پمپ اول باید کلاهک پلاستیکی با استفاده از آچار بوکسی باز شود. سپس باید کلاهک از روی پمپ برداشته شود.
محل دقیق روغن کاری کولر برای سرویس و روغن کاری پمپ کولر آبی
برای سرویس و روغن کاری پمپ کولر آبی و البته فیلتر تصفیه هوای کولر آبی خیلیها در مورد محل دقیق میپرسید. محلی که شما باید روغن کاری کنید؛ دقیقاً بخش تماس محور و بوش در پوش است. کافی است که یک روغن ضد آب یا روغنی را انتخاب کنید که به رطوبت مقاوم است. سپس با استفاده از آن پروسه روغن کاری را انجام دهید.
با انجام این کار در کولرهای مختلف از جمله کولر آبی ارج محور روتور خیلی سادهتر از حالت طبیعی خودش از سر جایش خارج میشود. سپس باید به آرامی این محور بیرون کشیده شود. حتما دقت کنید که روتور یکی از قطعات بسیار حساس است. اگر ضربه بخورد یا سقوط کند، خیلی راحت دچار مشکل میشود. بعد از اینکه کارتان به اتمام رسید، حتماً باید حواستان باشد که بوشن درپوش پایین موتور هم به طور کامل روغن کاری شده باشد.
یک پاسخ
سلام سپاسگزارم از توضیحات جامع و بسیار دقیقی که دادید فقط اگه ممکنه این توضیحات همراه با عکس باشه تا محل دقیق برای ما که آشنایی نداریم رو نشون بدید خیلی بهتره بازم ممنونم